torsdag 26. mars 2009

Latterkrampe

I disse dager trår Microsoft til med enda en advarsel mot å bruke piratkopier av Windows XP.

Jeg ler ganske mye av det, da jeg aldri har hatt et lovlig program på min pc, aldri noensinne. Det er ikke noe de kan true meg med som kan få meg til å gi etter for deres trusler. Microsoft har vært et typisk aggressiv kapitalistisk selskap helt fra starten av og det fryder meg å kunne rævkjøre dem på enhver mulig og umulig måte. Ingenting galt med rævkjøring, men de liker det ikke. Derfor blir det dobbelt gøy.

Pirater har alltid vært og vil alltid være vanskelig å ta. Vi vil alltid finnes.

Store, mektige selskaper kan bare effektivt true de som bryr seg. Resten bare trekker på skuldrene og gjør nøyaktig som de vil. Til tross for de enorme anstrengelsene både Microsopp og andre grådige programutviklere har gjort for å stanse piratvirksomheten har det vært fullstendig mislykket. Uansett hva de har gjort av programsperrer og opplegg har motstykket vært på plass nærmest før hindringen.

Slikt varmer en antiautoritær persons hjerte til røttene.

Og en god latter forlenger livet, og jeg føler meg veldig levende akkurat nå. Noen ganger behøver man ikke anstrenge seg for å kose seg.

6 kommentarer:

  1. Tror ikke MS tar så voldsom stor skade av ditt patetiske lille forsøk på opprør. Hvis du har så mye imot de; hvorfor bruker du ikke alternative programmer som er gratis?

    SvarSlett
  2. Før i tiden, da Microsoft var det eneste reelle alternativet, så kan jeg forstå at det var nødvendig for studenter, arbeidsledige og ungdom å trikse slik at man selv fikk kunnskap og erfaring i å bruke en computer.
    Microsoft og IBM var konkurenter, og det skulle ikke noe stor kunnskap til for å knekke kodene slik at programmene ble allmannseie.

    Nå er tidene annerledes. Det finnes gode alternativer til Microsoft. Det finnes hundrevis av Linuxdistribusjoner, mange office-ersattere og hauger av programvare man ikke behøver å betale for.

    Når man tenker på at en Home/studentversjon av MS Office koster under en tusenlapp, samt at OpenOffice.org er mer enn bra nok, så blir det å bruke en piratkopi... forsiktig sagt patetisk.

    Om du ikke klarer å få en linuxdistribusjon til å fungere for deg, så har du ikke mye å fare med.

    SvarSlett
  3. "" Tror ikke MS tar så voldsom stor skade av ditt patetiske lille forsøk på opprør. ""

    Litt... Darth Vader aktig den påstanden der.

    Enig med Glødende Glo her, MS spytter inn penger på et håpløst hesteløp. Du kan velge hvilket OS du måtte ønske, alle de virker på samme måte, skrive BIT, lagre BIT, hente BIT. Man kommer seg ikke unna kopiering av BIT's hvis man beveger seg innen for EDB. En av vekstmomentene til nettop personlige datamaskiner, er jo fri flytt av BIT's.

    Man har et ord for det å kalle en BIT for en pirat, å den andre for BIT, diskriminering.

    Nei, men i alt alvor. DRM er håpløst. DRM får MS til å bli dyrere, for en mulig fremtidig kunde. Ved å kjøre på med dette, fremdriver de en teknologi som er eksluderende, egoistisk å ikke minst, selvsentrert.

    Det er jo nettop derfor man ikke velger Unix basert, eller Solaris gud vegre.

    De fleste velger MS fordi man finner de fleste driverne man trenger til HW sin. I motsetning til Linux, hvor man ofte må kode sin egen. De fleste tredjeparts HW/SW produsenter, kjenner sitt markedt, derfor kommer altid MS driveren først.

    MS er bra, men jævlig grådige. På ALT.

    Psyp

    SvarSlett
  4. Er ikke bare bare å være grafisk student med Linux, bare sånn, by the way.

    SvarSlett
  5. Dritt i de store kapitalister som Bil G og andre.Monopol over Internet er umolig

    SvarSlett
  6. Dykket og Filbuster skjønner ikke poenget her. For det første liker jeg ikke linux, av mange grunner, som det med drivere. Men jeg velger også Microsopp for å kødde med dem, som jeg liiker å kødde mest mulig med hele det etablerte samfunnet i sin helhet.

    Det var «ånden» bak innlegget mitt.

    Linux er dårligere på grafikk, på musikk, og open office er heller ikke mye å skryte av.

    Den eneste markante fordelen jeg kan komme på i øyeblikket er hvis man skal kjøre server. Da er linux windows overlegen.

    Men uansett, poenget med innlegget var et helt annet. Jeg priste piratvirksomhet, lovløshet på generell basis.

    SvarSlett