mandag 30. april 2007

Nytt liv

Vi holdt en fest for det lille tilskuddet til vår stamme i kveld, en forberedelse til kvelden og natten i morgen, sønnen vår som kom til oss for syv måneder siden. Hvorfor feire at han er syv måneder, spør du kanskje? Jeg sier og vi sier hvorfor ikke.

Han er ikke min biologiske sønn, men den til min søster over bordet. Jeg har tidligere skrevet om hvordan vi ser på samliv og barn og ting i vår Sirkel, og den som vil er velkommen til å lese det.

Vi er mange rundt bordet. De siste måneders tumulter har faktisk ført til at flere har sluttet seg til vår urbane stamme, og det gleder meg, gleder meg stort og vilt. Vi feirer og gleder oss over oss selv og det nye livet som fyller oss med glede og ild.

Ingen vet hvem den biologiske faren til gutten er og vi bryr oss ikke, fordi alle hannene rundt bordet er faren hans, akkurat som alle hunnene er hans mødre. Det er mulig, mulig å leve et annerledes liv. Det finnes utallige eksempler på det. Samfunn som vårt finnes over hele verden, samfunn der menneskene lever i en verden av levende døde. Vi ler her vi sitter, her vi skåler og spiser og synger og danser, og gravsteinene som omgir oss falmer i betydning i våre hjerter.

5 kommentarer:

  1. Men er det ikke erfaring for at dette livet, denne stammetenkningen, erstattes av mer tradisjonelle former med økende alder? Og hva tror du barnet vil komme til å foretrekke? Spennede.

    Forøvrig: Lykke til med feiringen.

    SvarSlett
  2. Takk. Den er i full gang.

    I all korthet: Ja, de fleste blir mer konservative med årene, mer hjernevasket, men vi er ikke folk flest. Jeg vet at ethvert menneske vil ønske å leve som et menneske, hvis det får velge.

    Jeg vet med meg selv, slik stadig flere uttaler og sverger, at jeg aldri vil leve den sinnssykdommen som i dag går for å være et liv. Jeg, som stadig flere i dag, blir tvert om stadig mer radikal, jo eldre jeg blir. At noen vil falle fra er nokså sikkert. Erfaringen viser oss det. Men som sagt: stadig flere ser igjennom falskheten, illusjonen som er det moderne samfunnet og VET hvilke mekanismer som virker på dem, og kan derfor lettere motstå dem.

    SvarSlett
  3. Det er spennende innblikk jeg får i bloggen din. Jeg liker mangfold og alternativer, og jeg liker at noen har mot til å bryte ut av mønstrene vi blir formet inn i.

    SvarSlett
  4. Det eneste som er spennende her, er hva barnet selv kommer til å gp gjennom i sin framtidige identitetssøken. Som du skriver på den engelske bloggen: "...moren vil være fri... til å reise ut i verden, i viten om at barnet vil bli tatt vare på..."

    Jeg er kanskje konservativ og tradisjonell, men tror ingen av mine barn ville tatt særlig lett på å bli "ivaretatt" av andre enn sine egne foreldre. For all del, eksperimentelt eller utradisjonelt samliv har absolutt en plass også i min verden, men det virker som du tar litt for lett på ting du kanskje ikke helt forstår deg på... som de fleste revolusjonære... ;-)

    SvarSlett
  5. Det er bare du som ganske riktig er konservativ og trangsynt, Trond, og ute av stand til å se for deg noe annet liv enn den propagandaen du har fått banket inn i deg. Jeg tror faktisk at unger vil sette pris på å bli oppdratt av mennesker, istedenfor av automater.

    What Rigmor said.

    SvarSlett